close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

5 דברים שלא ידעתם על לימודי כלכלה

מערכת שורשכו סיוון, תשעז20/06/2017

החל מתנאי הקבלה ועד הבדלים בין כלכלה וחשבונאות: הנה כל הדברים שכדאי לכם לדעת על אחד המקצועות הכי מבוקשים בישראל

תגיות:
בחירת מסלול לימודים משפיעה על שביעות הרצון של הסטודנט ועל הסיכוי שלו להתקבל לעבודה. עם זאת, הרבה סטודנטים לא מכירים לעומק את מאפייני המסלולים הקיימים. הנה למשל 5 דברים שבטח לא ידעתם על לימודי כלכלה:

1. אפשר לשלב כלכלה עם תחומים נוספים
לא את כל התחומים שנלמדים במסגרת אקדמית ניתן לשלב, אך כלכלה עוסקת במחקר של תהליכי מסחר, ייצור, הפצה וצריכת מוצרים או שירותים ולכן היא מתאימה למקצועות נוספים. כך לדוגמא אפשר לשלב לימודי כלכלה עם משפטים, פסיכולוגיה, תקשורת, חשבונאות, מנהל עסקים ועוד. יתרה על כך, חלק מהתחומים שאותם מותר לשלב עם כלכלה שייכים למדעי החברה וחלק למדעי הרוח. זה מוכיח את הוורסטיליות של המקצוע ואת הרלוונטיות שלו עבור שוק העבודה.

2. לימודי כלכלה מעלים את הסיכוי להתקבל לעבודה
עוד משהו שכדאי לדעת על לימודי כלכלה הוא שבעזרתם אפשר לשפר בצורה משמעותית את הסיכוי להתקבל לעבודה. הסיבה לכך היא שמעסיק במאה ה-21 לא מסתפק רק בגיוס מועמדים עם יכולת ספציפית אחת בלבד, אלא מחפש ארגז כלים רחב ככל האפשר. כאן בדיוק באים לידי ביטוי היתרונות של הלימודים והאופן שבו בוגרי המסלול יכולים לשלב בין התיאוריה והפרקטיקה.

3. תנאי הקבלה דורשים רק 4 יחידות לימוד במתמטיקה
חולמים ללמוד על כלכלה אבל חוששים שהציון בתעודת הבגרות לא יספיק? כדאי שתדעו שברוב מוסדות הלימוד הדרישות הן לתעודת בגרות מלאה עם 4 יחידות לימוד במתמטיקה בלבד. המשמעות היא שאולי לא תצטרכו לעבור קורס הכנה, אולם בהחלט תתבקשו להציג ציון פסיכומטרי. בנוסף, ציון פסיכומטרי גבוה יסייע לכם להשיג יתרון על פני מועמדים אחרים ללימודים באקדמיה.

4. מוסדות רבים מציעים תואר ראשון בכלכלה
אוניברסיטאות, מכללות ומרכזים אקדמיים בכל רחבי הארץ מציעים מסלולים לתואר ראשון בלימודי כלכלה. כדאי לדעת את זה לפני שבוחרים תחום לימודים וכך לשלב בין מגורים במקום מועדף לבין מוסד מוביל. כיום כבר לא נהוג להפריד בין מקצועות לפי מוסדות אקדמיים, כי המועצה להשכלה גבוהה מאפשרת לשלב בין תחומים ודיסיפלינות. כמו כן, בחלק מהמוסדות ניתן להמשיך מהתואר הראשון ישירות לתואר השני וגם לעשות את הדוקטורט. רצוי לברר מראש על אופי הלימודים בכל מוסד ולקבל המלצות מבוגרים מרוצים.

5. יש הבדל בין כלכלה וחשבונאות
הטעות הנפוצה מבלבלת בין לימודי כלכלה לבין ראיית חשבון או חשבונאות. באופן עקרוני, בכלכלה לומדים על צורת ניהול של משאבים, אך בחשבונאות לומדים על חוקי מדינה וחוקים בינלאומיים המתייחסים לניהול מן הסוג הזה. הבדלים אחרים הם במידת הקושי, הגיוון הלימודים, משך הלימודים ותנאי הקבלה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה